قضیه پوانکاره-بندیکسون روی بطری کلاین برای میدان های برداری پیوسته

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان - دانشکده ریاضی
  • نویسنده مریم اشرفی
  • استاد راهنما سعاد ورسایی
  • سال انتشار 1388
چکیده

مطابق قضیه کلاسیک پوانکاره-بندیکسون، اگر میدان برداری x (حاقل از رده c^1) روی کره واحد s^2، شامل نقاط منفرد نباشد، آنگاه مجموعه نقاط حدی مسیرهای x، مدارهای تناوبی هستند. در این پایان نامه، نسخه ای از قضیه پوانکاره-بندیکسون را، برای میدان های برداری پیوسته روی بطری کلاین k^2 ارائه می کنیم. برای این منظور میدان های برداری پیوسته با تعداد متناهی نقطه منفرد را در نظر گرفته و مجموعه نقاط حدی مسیرهای آن ها را مطالعه می کنیم.

منابع مشابه

قضیه هربراند برای منطق پیوسته

ما قضیه هربراند را در چارچوب منطق پیوسته ثابت می کنیم. صرف نظر از جزئیات، قضیه هربراند منطق مرتبه اول را به منطق گزاره ای فرو می کاهد. ما روی یک حالت خاص که معمولاً با ابزار ساده مدل تئوریک ثابت می شود، تمرکز می کنیم. در حالت مرتبه اول، قضیه هربراند کاربردهای مهمی در اندازه های موتیویک دارد که در آن یک مشخص سازی از تابع های تعریف پذیر مورد نیاز است. در این پایان نامه، یک حالت منطق پیوسته از قضی...

15 صفحه اول

برهانی برای قضیه کیلی - همیلتن

در این نوشته، برهانی غیر از برهان استاندارد برای قضیه کیلی - همیلتن ارائه می شود که بر مبنای استفاده از سری های توانی صوری استوار است.

متن کامل

برهانی ساده از قضیه رل برای هیات های متناهی

یکی از قضایای اساسی در حساب دیفرانسیل قضیه رل است: ریشه های مشتق یک تابع بین ریشه های آن تابع قرار دارد. یک نتیجه قضیه رل این است که اگر یک چندجمله ای با ضرایب حقیقی روی هیات اعداد حقیقی شکافته شود، آن گاه مشتق آن نیز چنین خواهد شد. از این رو می توانیم سوال کنیم که برای چه هیات های دیگری چندجمله ای ها از خاصیت رل پیروی می کنند. ما این پرسش را برای هیات های متناهی تنها با استفاده ار نتایج اساسی ...

متن کامل

بررسی نوسانگرهای کلاین-گوردن و دیراک در فضای ناجابه‌جایی تحت میدان مغناطیسی ثابت

 In this paper the Klein-Gordon and the Dirac Oscillators in a non-commutative space and in a constant magnetic field are investigated. It is shown that for a specific value of the magnetic field, one may map these oscillators from a non-commutative space to a commutative space.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023